|
Danas, kad je u modi hajka na
glumce, želim da vas podsetim na jednu od prvih
takvih hajki, KOJE JA PAMTIM. Sigurno ih je bilo
i ranije, ali ja nemam tu nesreću da se svih
sećam. Sećam se iz istorije, komunističke hajke
na Žanku Stokić, i na onu dvojicu manje poznatih
glumaca, koje su oslobodioci oslobodili od
života, tj. streljali, ali im se imena ne sećam.
Znam da nas je profesor Belović upozoravao da se
čuvamo novinara, jer kad te uzmu na zub, ne
možeš im ništa. Kao što su omrznuli reditelja
Tanhofera, pa niko nigde nije više ništa pisao o
njegovih poslednjih 5 premijera u JDP. Naravno
da nam nije kazao ko im je naredio da ga uzmu
“al dente”, Belka je bio čovek delikatan vrlo
lojalan i plašljiv. Sa razlogom. Prvi koga se ja
lično sećam da je bio bukvalno progonjen, bio je
Aleksandar Berček, prvo opljunut što je prekinuo
predstavu Mladić, po Fjodoru Dostojevskom, gde
je zamalo poginuo od nekog šifonjera. Stevo
Žigon, koji mu je, kao reditelj, dao tu naslovnu
ulogu, a bio je politički, kao stari komunista,
neuporedivo jači od Ace pokrenuo je lavinu
novinskih natpisa, koji su urodili skromnim
plodovima. Pošto je Aca bio voljeniji od Steve.
Zatim je Aca u Ateljeu 212 igrao nekog partizana
u Slikama žalosnih doživljalja - i to sa bradom!
Koja mu je trebala za neki film, pričalo se.
Partizan sa bradom, kao četnik, da prostite,
bilo je neoprostivo, ne sećam se kako je to sve
prošlo. Znam da mi je Berček nekom pilikom kazao
“opljune me u Politici u 100 000 primeraka, pa
mi se posle izvinjava u muškom klozetu, nasamo!”
Ali najstrašnje je bilo devedesetih godina,
nesrećnog XX veka kada je Aco postavljen za
Upravnka Narodnog pozorišta u Beogradu. Danas,
da gledate u beli tetovsko-argentinski pasulj,
ne biste otkrili ko je tu šta kome mutio.
Izgledalo je kao da ga napadaju Demokrate, ali i
kao da su ga Socijalisti pustili niz vodu, zbog
toga što su 1996. izgubili sva BG pozorišta osim
državnog Narodnog, pa su tu sklonili svoj elitni
kadar Nebojšu Bradića iz Ateljea 212, gde su ga
inače zvali Ajkula 3. Veliki Srbin N.B. skinuo
je sa planiranog i isplaćenog repertoara 5
srpskih praizvedbi i postavio 5 Irskih. Pričalo
se da se Aca bio zamerio Ministarki gđi Perišić
jer joj je službena pisma pisao na francuskom,
iz zajebancije. Ćaskalo se i o gomili krađa i
zloupotreba koje je otkrio u NP. I o tome kako
su mu posebno bile nezahvalne kolege kojima je
nabavljao lekove za skidanje sa heroina. U vreme
kada je bila nestašica svega a ne samo lekova!
Ne znam, ja sam čula pouzdanu priču da je
Ministarki Perišić na sceni NP, usred sednice o
Aleksandrovoj smeni zazvonio mobilni - ona se
javila a Aca je otišao. Mogu u to da poverujem.
Da ne bude zabune, nikad nisam stvarno poznavala
Berčeka privatno, ni lično. Znali smo se
profesonalno samo“iz branše” pozdravljali se na
ulici, sviđao mi se kao glumac, sa kakvima nikad
nisam imala sreću da radim i to je bilo sve. Ne
znam šta li je jeo, da li je pio, koliko je žena
i dece imao, ni gde je živeo. Inače, uopšte ne
pratim privatne živote slavnih ljudi, to mi je
nekako indiskretno. I prostački. Kad je ono
sranje oko hajke na njega utihnulo, sreli smo se
jedared u bifeu Ateljea 212 i rekao mi je: “Znaš
li ti da si me samo ti pozdravljala na ulici, u
ona jebena vremene, kad me niko nije pozdravljao?”
- Nisam, naravno to znala, ali ja nikad nisam
pozdravljala one koje pozdravljati valja, nego
samo one koje poštujem. A poštujem talenat i
hrabrost pre svega. |
|