|
Kapiram ja da i FDU, kao i svi
ostali fakulteti želi da još malo zaradi npr na
štreberima, pa se poslednjih decenija i tamo
može masterirati i doktorirati. Bojim se da je
to moguće čak i na privatnim faksovima slične
namene, ali nisam istraživala. To jeste pravi
način da mladi što duže ostanu studenti. Pre
nego što postanu nezaposleni masteri ili doktori.
U skladu sa tim aktuelnim visokoškolskim trendom
i FDU ima svoje mastere i doktore. To su ljudi
koji produže školovanje na "još". Napišu neki
naučni rad na neku zadatu naučnu temu i dobijaju
časnu titulu mastera ili doktora. Problem pravi
PUNI NAZIV OVIH AKADEMSKIH TITULA. I njihovo
isticanje. Npr diplomac na katedri organizacije,
koja se danas valjda zove produkcija, ali je i
dalje jedina neumetnička katedra, može da napiše
master rad i doktorat ( ili dvatri), i da time
postaje DOKTOR DRAMSKIH UMETNOSTI. Što nije ni
Dušan Kovačević, član Srpske akademije nauka!
Mladi i ambiciozni svršeni glumac koji nema
posla, jer mu niko ne daje da igra, lepo sedne
pa napiše master rad (možda da bi se izvukao iz
depresije, što jeste bolje nego prozak) i
postane Master dramskih umetnosti. OK voleo, seo,
napisao pa masterirao. Apsurd nastaje kad on ili
ona najzad dobije ili pak uzme, neku ulogu, pa
na plakatu piše da igra master dramskih
umetnosti (što nije bio ni Zoran Radmilović, a
kamoli Paja Vujisić, koji nije bio čak ni
student!) Čovek je master, a ja ga, kao publika,
nisam nikad čula ni videla?! Do sada su master i
doktor bile naučničke titule, a ne umetničke.
Onaj ko je smislio doktorate na umetničkim
fakultetima morao je bolje da smisli i titule
tih doktoranata. Može se možda biti doktor nauke
o filmskoj produkciji i dr nauke o pozorišnoj
produkciji, ali dr dramskih umetnosti ne znači
ništa. Znam da u Americi postoje i postdoktorske
studije, ne znam da li se oni tituliraju kao „postdoktori“
ali lično poznam osobu koja je to završila na
nekom tamo čuvenom univerzitetu, gde sada
predaje. Ćerka je naših velikih umetnika, vrlo
je obrazovana, ali je dosadna za sve
postdoktorate. Ovo me je podsetilo na vreme kad
sam ja diplomirala pozorišnu režiju 1977. pa me
par meseci niko nije zvao... Nisam imala
pametnija posla, a mrzelo me da se udajem, te
pomislih da upišem postdiplomske studije na
Istoriji umetnosti. Jer to na FDU još nije moglo.
Sa tezom da umetnost postaje sve više... neću da
vam odam šta, da mi neko ne drpi moju originalnu
tezu. Odem kod sjajnog profesora Lazara
Trifunovića, čija sam predavanja rado slušala, i
pitam bi li mi on bio mentor za tu naučnu stvar?!
Simpatični čovek me pogleda zapanjeno i kaže: -
Tema je vrlo zanimljiva, mogao bih da vam budem
mentor... ako položite razliku (između dva
fakulteta) ali ja ne znam šta će to vama, vi
pravite odlične predstave. Gledao sam u
Pozorištu Dvorištu. E sad, da li je to bio fini
način da me odbije ili mi je razlika koju sam
trebala položiti bila prevelika, ili mi je neko
ponudio neki zgodan poslić... ne sećam se više...
Uglavnom odustadoh i nije mi žao. Sad bih samo
imala više materijala i znanja za -
zaboravljanje. |
|